Tanıtım Yazıları
Giriş Tarihi : 24-05-2021 16:07   Güncelleme : 24-05-2021 16:07

İYS’nin Açılımı Nedir?

İYS’nin Açılımı Nedir?

İYS, Ticaret Bakanlığı tarafından düzenlenen yönetmelik doğrultusunda hizmet sağlayıcıları ve alıcıların ticari elektronik iletilerini kontrol altına almaktadır. Ticari İletişi ve Ticari Elektronik İletiler Yönetmeliği ve 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki doğrultusunda ortaya çıkan kararla birlikte hizmet sağlayıcıları ticari elektronik ileti göndermeden önce kişilerden fiziksel ya da elektronik izin alması gerekmektedir. Alınan izinler, hem e – devlet hem de İleti Yönetim Sistemi internet sitesi üzerinden sisteme girilerek kayıt altına alınmalıdır. Kayıt altına alınmayan izinler, geçerli sayılmayacağından, hizmet sağlayıcıların izinleri sisteme girmesi zorunludur.

İleti Yönetim Sistemi Nedir ve İşe Yarar?

İYS’nin açılımı İleti Yönetim Sistemi şeklindedir. İleti Yönetim Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti içerisinde hizmet veren ticari kurumların ticari elektronik iletilerini kontrol altına almak, alıcıların kişisel veri güvenliğini sağlamak amacı ile oluşturulan bir veri tabanı sistemidir.Sistem içerisinde alıcılar, kısa mesaj (SMS), e posta, arama, çağrı merkezi ya da faks yoluyla gelen ticari iletilerin onay durumunu görmekte ve istedikleri onayı iptal edebilmektedir.

Diğer yandan, eğer onay vermeden bir ticari elektronik ileti alıyorlarsa bunu şikayet etme yetkisine de sahipler. Bu durumda, hem alıcılar hem de hizmet sağlayıcılar tarafından kullanılan ve temelde ticari elektronik iletilerin bitirilmesini sağlayan bir platformdur.

 

İleti Yönetim Sistemine Kayıt İçin Onay Alma

İYS’nin açılımı olan İleti yönetim sistemine hizmet sağlayıcıların kayıt yaptırması için alıcılardan onay alması gerekmektedir. Ticaret Bakanlığı tarafından uygulanan kanun ve yönetmeliğe göre vatandaşlarda fiziksel ve elektronik onay alınabilir Fiziksel onay için alıcının şartları okuyup imzalaması gerekmektedir. İmzalanan belgeler, kurum kapsamında saklanmalıdır. Elektronik ortamda alınan onaylarda ise e – posta ile bilgilendirme yapılması ve alınan iletişim verilerinin güvenle saklanması gerekmektedir. Alıcıların şikayet etmesi durumunda her iki onayında da kontrol edilmesi açısından kurum tarafından güvenle saklanmalıdır.

Ticari Elektronik İleti Nedir ve Ne Amaçla Kullanılır?

Ticari elektronik ileti, ürün ve hizmet sağlayan kurum ya da firmaların tanıtımlarını yapması amacı ile e – posta, kısa mesaj (SMS), arama, çağrı merkezi ve faks yöntemini kullanarak gönderdikleri iletileri ifade eder. Bu iletiler, hizmet veren kurumların, ürünlerini daha fazla kitleye ulaştırması, pazarlama yapması için önemlidir. Ancak, ticari elektronik ileti gönderimi ileti yönetim sistemi tarafından kontrol altına alınarak, alıcıların kişisel veri güvenliğinin korunması ve alıcıların isteği dışında ileti almasının önüne geçilmektedir. .